Motor Revizyonu

Araçlarımızın kalbi olan motorlar çalışma koşullarına bağlı olarak zaman içerisinde aşınırlar.

Motor yenileme, ya da halk arasında daha çok bilinen ismi ile rektifiye, aşınmış bir motorun standartlara uymayan parçalarının (silindirler, pistonlar, krank mili, vb.) çeşitli talaşlı işlemler uygulanarak ve değiştirilerek tekrar ilk günkü gibi çalışır hale getirilmesidir.

Millimetrenin binde biri hassasiyetinde gerçekleştirilen bu talaşlı işlemlerin yapılabilmesi otomobil servislerinde bulunan ekipmanlardan çok farklı cihazlar, hassas torna ve taşlama makineleri ve uzman işgücü gerektirmektedir.

Bundan dolayı otomobil servisleri motor rektefiye işlerini çoğu zaman "Motor Yenileme Firması"  diye adlandırdığımız  iş ortakları ile gerçekleştirirler.

 Aslında rektifiye dediğimiz şey motorda yapılan işlerden sadece bir tanesidir.

O da silindirlerin ovallik yada konikliği durumunda düzeltilmesidir. Ama "Motor Yenileme" yada "Motor Revizyonu" dediğimiz zaman işin içine; krank taşlama, silindir kapak taşlama, silindir bloğunun yüzeyinin taşlaması, supap yuva taşlama, ana yatak bara, kol yatak bara, honlama, krank çatlaklık kontrolü ve silindir çatlaklık kontrolü gibi bir çok iş girer.

 Aşınma şekil değiştirme gibi çeşitli nedenlerle arızalanıp gücünün bir kısmını yitirmiş bir motordan tekrar yaralanabilmek için, motor ve elemanlarının (parçalarının) bir dizi işlemlerden geçirilmesi gerekir. Bu işlemlerin tümü "  motor yenileştirme "yi oluşturur.

Bu alanda  "motor tamiri"  ,  "motor onarımı"  ,  "motor yenileme"  ve  "motor revizyonu"  gibi oldukça değişik kavram ve terimler kullanılmaktadır.

 

Krank Taşlaması

Motorun çalışma esnasında krank mili muyluları ile yataklar arasında milimetrenin yüzde biri kalınlığında yağ filmi oluşur. Yüzey pürüzlülük toleransları içinde olmayan bir krank milinde parçacıklar ve diğer atıklar krank miline takılır ve mikroskobik çatlakçıklar oluşturur. Bu olay yatakların aşınmasına yağ filminin bozulmasına ve motor ömrünün kısalmasına sebep olmaktadır.

Silindir Rektefiye

Aşınarak toleranslarının dışına çıkmış motor blokları malzeme yapısı , sertlikleri ve motor üretici firma spesifikasyonları göz önüne alınarak orjinal ölçülerine göre rektifiye üretim hattımızda işlenmektedir.

Honlama

Motorların ömrünü ve performansını belirleyen en önemli üretim prosesi honlamadır. Honlama makinelerimizde uygun kesme sıvısı ve taş seçimi yapolarak silindirlerde istenen yüzey pürüzlülük değerleri elde edilmektedir.

Ana Yatak Bara

Motor bloğunun ana kepleri arasında yatak sarma, hararet , vuruntulu calısma , krank kesme , blok kaynağı gibi nedenlerden oluşan eksenal kaçıklık , ovallik ve konikliklerin ortadan kaldırılması için yapılır.

Kol Yatak Bara ve Honlama

Piston kollarındaki kol burçlarının piston pim ölçüsüne göre ve kol yatakalarının iç çap ölçülerini spesifikasyonlara göre talaş alma işlemi yapar.