Motor Yenileme İşleminde Neler Yapılır?

Motor Yenileme İşleminde Neler Yapılır?

Servis yetkililerimiz tarafından tüm parçalar kalibrasyonlu ölçüm aletleri, silindir kapak ve motor blokları elektronik çatlak test makineleri ile kontrol edilir. Krank millerinde çatlak kontrolü sıvı penetrant testi ile sertlik ölçümü ise Rockwell C Sertlik Ölçü Cihazı ile yapılmaktadır. Ölçüm ve testler sonucu değişmesi gereken parçalar dosyalanarak servis veya müşteri tarafına rapor edilerek bekleme depolarına alınır.

 

Revizyon için gelen yedek parçaların kabul ve kontrolünden sonra yüksek teknolojiye sahip makinelerimiz tarafından rektifiye işlemi gerçekleştirilir.

 

Aşınmış motor blokları, üretici firmaların spesifikasyonları göz önüne alınarak orjinal ölçülerinde rektifiye işlemleri yapılır. Rektifiye edilen motorların ömrünü ve performansını belirleyen en önemli işlem Honlamadır. Silindir gömlek dokusu sertliğine göre seçilen uygun nitelikdeki ithal taş ve özel kesme sıvısı ile istenen yüzey pürüzlülük değerleri elde edilir. Honlaması yapılan tüm silindir bloklarının Ra, Ry, Rz, Rpk, Rvk, ve Rk değişkenleri makine mühendislerimiz tarafından kontrol edilerek raporlanır.

 

Motorun çalışması esnasında krank mili muyluları ile yatak arasında milimetrenin 1i kalınlığında yağ filmi oluşur. Bu olay yatakların aşınmasına yağ filminin bozulmasına motor ömrünün kısalmasına neden olmaktadır. Krank mili muylularındaki silindirik yüzeyler fabrika değerleri göz önüne alınarak hassas olarak taşlanır. Aynı şekilde silindir kapağı ve volant taşlama işlemleride yapıldıktan sonra kalite kontrol ekibimiz tarafından son kontroller yapılır ve motor sevk edilir.

 

Servis noktalarımızdan herhangi birinde yapılan tüm revizyon işlemlerinin garantisi Türkiyedeki bütün servis noktalarında geçerli olmak üzere kayıt altına alınır.