Yüzey Pürüsüzlülük Ölçümü

Silindir yüzeyinde sekmanlar tarafından sıyrılan yağın tutulabilmesi için uygun sayıda , derinlikte ve dağılımda yağ cepleri bulunmalıdır Bu ölçümlerin yapılabilmesi ancak yüzey pürüzlük cihazı ile mümkündür.

Yüzey Pürüzlülük;

Silindirlerde ovallik komparatör olduğu yerde 90 derece döndürerek yüzeyin enine ve boyuna göre alınan ölçüler arasındaki farktır. Segmanlar silindir yüzeyine her zaman dairesel olarak temas edeceği için silindir yüzeydeki ovallik motor yağının kartere sıyrılmasını zorlaştırır. Koniklik ise komparatör aşağı ve yukarı kaydırarak alt ve üst kısımdan alınan ölçüler arasındaki farktır. Koniklik durumunda silindirin bir yerinde piston boşluğu çoğalır ve piston geçici olarak bir tarafa eğilir.

Honlama;

Honlama işlemi sonucu ortaya çıkan yüzeyin pürüzlülüğü ise motor ömrünü ve yağ sarfiyatını belirleyen en önemli faktördür. Bu yüzden silindir yüzeyi segmanların aşınmadan çalışabilmesi için yeterince pürüzsüz olmalıdır. Aynı zamanda silindir yüzeyinde segmanlar tarafından sıyrılan yağın tutulabilmesi için uygun sayıda, derinlikte ve dağılımda yağ cepleri bulunmalıdır. Pürüzsüz olan silindir yüzeyinde çalışan segmanlar yüzeye tam basabilmeli, yağı iyi sıyırabilmeli, artan kompresyon ile birlikte kartere gaz kaçakları engellenmelidir. Segmanlar tarafından sıyrılan yağ yüzeydeki yağ ceplerinde tutunabilmeli ve yanma odasına minimum miktarda yağ taşınmalıdır.



Örnek Görüntülerimiz